Дупките по пътя и сигурността ни!

Всеки е наясно, че в България има криза с дупките по пътя, която надали скоро ще бъде разрешена. Това е жалко! Надяваме се, че в най-скоро време проблемът с дупките по второкласните и третокласните пътища ще бъде разрешен и те ще заприличат на едни достойни европейски пътища. Българските шофьори са свикнали да се съобразяват както с дупките, така и с всички неравности по пътя, което от своя страна води до по-затруднено шофиране.

Дупките в България

Малко за нашите дупки в България.

Със специфичната си форма, размери и разположение, дупките ни могат да нанесат всевъзможни повреди както на всякакви по големина джанти, така и на всякакви видове окачвания произвеждани някога. Дупките у нас са с много ясно изразен характер (големи ръбове, голяма дълбочина и т.н).
До всичко това се е стигнало след “добрата” работа на всички участвали в поправката на пътищата. Те най-вероятно са си мислели, че пътища се правят ей така, но явно не са уцелили.

Според някои шофьори, за да се шофира нормални и комфортно по българските пътища трябва да се закупи танк или някой високопроходим камион, който да не усеща дупките под себе си. Много от пострадалите от дупките са склонни да търся правата си в съда, но според нас това не е решението, защото по този начин се правят много разходи, които след решението на съда не биха се покрили от обезщетенията. Несъобразената скорост, липсата на пътни знаци на правилните места са още опасни фактори, които застрашават автомобила ни от капаните на пътищата у нас.

Последствия от удари в дупки и неравности.

Ако сте забелязали дупката твърде късно и вече не може да я избегнете, то повредите ще си проличат в най-кратък срок като ще се промени поведението на автомобила. Сега ще изредим някои възможни повреди, които биха се появили след удар в дупка:

  • Една от най-често срещаните повреди е спукването на гума. Ако това Ви се случи на пътя, вие трябва веднага да отбиете някъде, да сигнализирате, че имате повреда на пътя и да смените проблемната гума.
  • Друга повреда може да бъде изкривяването на носач и дори на кормилната щанга, което би довело да изкривяването на волана докато шофирате. След такъв проблем трябва да направите незабавен преглед на автомобила и да оправите всичко.
  • Много често се получава и изкривяване на дисковете на спирачките, което от своя страна води до засилено пулсиране на педала за спирачката. Не забравяйте, че сигурността ни и тази на околните е най-важна и след проблем с автомобила в следствие удар в дупка, вие задължително трябва да посетите сервиз.

Кой би поел разходите по евентуален ремонт?

В много редки случаи държавата ще поеме разходите по даден ремонт след удар в дупка, така че Ви съветваме да не разчитате на нея. Хубаво е, когато шофьора е направил пълно каско на автомобила и може да разчита на застрахователите си. Обаче и тук може да не получите помощ в някои ситуации, тъй като в повечето случаи застрахователите искат протокол от КАТ, който не винаги може да Ви бъде издаден. Ако поискате да Ви бъде направен протокол, то вие рискувате да Ви бъде написана глоба за превишена скорост или за неспазване на пътните знаци.
Затова най-ценният съвет, който може да Ви дадем е да спазвате ограниченията на пътя и пътните знаци, да бъдете винаги нащрек и да не разчитате на други, когато шофирате.

За вашите нужди:

Ако закъсате на пътя след удар в дупка, която не сте видели, то вие може да потърсите услугите на компания за Пътна помощ София. Може да разчитате на тях и на бързото им пристигане!

Искате да си купите автомобил, но не може да изберете кой?! Потърсете услугите на компания за избор на кола, която ще изпрати специалисти с вас да изберат най-добрата кола за вас.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.