Как да подадем ток на кола с изтощен акумулатор?

Като се има в предвид, че през следващите дни времето ще става все по-студено, актуална ще стане темата за паленето на автомобил с изтощен акумулатор. Някои хора смятат, че в това да се подаде ток няма нищо лошо, но има и такива, които смятат, че това е нежелателно и дори опасно в някои случаи. И двата типа хора имат своето право. Най-важното, което трябва да се запомни при подаването на ток е, че си има изисквания и последователност в целия процес, които трябва да се спазват, за да няма излишни аварии и наранявания.

Да обобщим

Зимно време е доста срещан случая с изтощен акумулатор. С бутане и теглене става доста трудно или невъзможно, ако навън е заснежено, заледено или колата Ви е с автоматична скоростна кутия.
В тези случаи имате два варианта- да заредите акумулатора си с заряно устройство или да повикате ваш роднина, приятел или съсед, който да Ви подаде ток, за да свършите работата си възможно най-бързо. Първото решение ще Ви отнеме няколко часа, като за неги ще Ви трябва зарядно за автомобилен акумулатор. Вторият начин е доста по-бърз, но това е за сметка на риска от техническа гледна точка, защото ако подаването не стане по правилата, могат да се случат неприятни аварии по колата или по-лошото при хората около нея.

Най-важното условие

Най-важното условие е наличието на още един автомобил, който е с изправен и зареден акумулатор. Акумулаторат на другата кола трябва да е със същото напрежение като вашия и капацитета му на (Ah) да не е по-малък от вашият.

подаване на ток

На второ място

На второ място слагаме наличието на изправни кабели, които ще подават ток от единия към другия автомобил. Под изправни и подходящи кабели се има предвид достатъчното сечение за определените двигатели (бензинови или дизелови), щипки, които са тип крокодил и са добре изолирани и с добра контактна повърхност. У нас тези кабели обикновено не отговарят на стандартите. Затова може да помолите някой електротехник да Ви направи един комплект, който ще е изправен и безопасен за ползване.

На трето място

На трето място остава закачането на кабелите. Много хора направо свързват плюс с плюс и минус с минус без определена последователност, но това може да доведе до повреди и на двата акумулатора. Първо се кабела се закача за плюса на заредения акумулатор и после към минуса на изтощения и така с минусите. Точката на замасяване трябва да бъде възможно най-далеч от изтощения акумулатор. Кабелите трябва да не са близо до въртящите се механизми на колата.
След това може да запалите колата със зареден акумулатор и да изчакате 5-6 минути без да форсирате. Дайте на контакт изтощената кола и ако не запали до 15 секунди- изчакайте още 1-2 минути.

ВНИМАНИЕ!

Когато закачите кабелите към клеймите е нормално те да искрят, но голямато искрене е знак, че има включен ел. консуматор в автомобила. Всички ел. консуматори трябва да се изключат преди подаването на ток от по мощен акумулатор.

За да не се налага да минавате по този сложен път на подаване на ток, то проверявайте си клеймите поне няколко пъти годишно и ще се радвате на изправен автомобил през цялата година!

Ако просто ви е паднал акумулатора и искате да запалите бързо и без да се занимавате може да използвате услугите на пътна помощ СоФия за подаване на ток.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.