Кога трябва да сменим или долеем масло?
Когато един автомобил се използва, то маслото в двигателя постепенно се изчерпва- дадена част изгаря, а друга просто се изпарява. Много е важно да следите нивото на маслото в картера и да не чакате последният момент за смяна или доливане. Не е добре да светва лампичката на таблото за липса на гориво.
Какво трябва да знаем?
При смяната или доливането на моторно масло има 3 ситуации…
Първата е когато измерите нивото на масло и то е под нужният минимум, а сте изминали по-малко от 4000 километра. В тази ситуация нивото на разход на маслото е завишено. Трябва да долеете масло и да се заемете с това, да разберете откъде разхода се е завишил!
На второ място е когато минимума на масло е дошъл по време на изминати километри между 10 000 и 15 000 километра. В тази ситуация всичко е наред и няма място за притеснение. Трябва само и единствено да долеете още моторно масло.
Последната ситуация е когато сте изминали между 10 000 и 15 000 километра. Тогава вашето масло трябва да бъде сменено задължително. Ако не го смените поемате голям риск да съсипете двигателя на автомобила Ви.
Какво не знаят повечето шофьори?
Най-често не се знае това, че невинаги смяната на маслото трябва да става между обичайните 10 000 и 15 000 километра. Това е така, защото при натоварване на автомобила като чести пътувания с много товар, чести спирания и тръгвания или задръствания моторното масло е под голямо напрежение и срокът на годност му се скъсява доста.
Много от шофьорите решават, че ще сменят маслото само, защото то е променило цвета си към по тъмен. Те обаче явно не знаят, че невинаги цвета се е променил заради прекаления застой на маслото. Маслото има функция да прочиства двигателя и компонентите му! Съветът ни е когато има потъмняване на маслото, да погледнете стикера, който е поставен от съответният серви и да прецените сами.
Какво не трябва да правите…?
Не е никак да се смесва синтетично с минерално масло, защото и двата вида имат много различни характеристики и получения резултат ще е този на повечето наялято масло от двата вида. Друга грешка е смесването на масла, които са предназначени за бензинови и дизелови двигатели.
Много шофьори не са наясно, че наличието на антифриз е препоръчително и през лятото, а не само през зимата. Това е така, защото той повишава точката на кипене на смесите и така се предотвратвява възникването на проблеми с прегряване на автомобила.
За вашите нужди:
- Ако имате нужда от помощ на пътя, то вие може да разчитате на пътна помощ София. Това е оторизирана компания с много налични автомобили и инструменти.
- Ако имате затруднения със закупуването на кола, то вие може да потърсите услугите на фирма за директен оглед на кола преди покупка.
- Ако имате проблеми по електрониката на автомобила, то вие може да се доверите на компания за компютърна автодиагностика, която е с професионален пресонал за работа.
вредно ли е за двигателя при светване на лампичката при загрят двигател да се долее от същото масло