Най-използваните социални мрежи
Вижте кои са най-посещаваните социални мрежи както у нас, така и по света.
Никой няма да се учуди, като види,че Facebook e първото място в класацията!
Фейсбук е най-голямата, безплатна социална мрежа в света, която се предлага на над 70 езика. Открива се през 2004 година на четвърти февруари, като се управлява и притежава от частната фирма „Facebook, Inc.“
През 2012 година Фейсбук достига един милиард потребители. В сравнение с потребителите през 2012 година, сега Фейсбук генерира по средно 1,5 – 1,7 милиарда посещения на седмица.
Марк Зукърбърг е СЪосновател, а не основател на Фейсбук, както много хора се бъркат.
Тази социална мрежа е оценена на около 100 милиарда долара.
Youtube
Компанията е основана през февруари 2005 година от трима бивши служители на компанията PayPal, a година по-късно компанията Ютуб е закупена от гугъл за 1,65 милиарда щатски долара. Тази компания предоставя уебсайт за видеосподеляне, на който потрбителите могат да качват, споделят и гледат видеоклипове с различен жанр.
Интересно е, че преди Ютуб да бъде ползван за видеосподеляне, той е представлявал сайт за запознанства. Ютуб генерира по средно 500-600 милиона посещения на седмица.
Компанията Туитър е създадена през 2006 година със седалище в Сан Франциско, Калифонрия, САЩ. Тази социална мрежа или микро-блок услуга позволява на потребителите да пишат и четат статуси с до 140 думи във всеки туит. Понякога услугата бива наричана „SMS-ът на Internet“. От 2009 година компанията е блокирана от Китай.
Седмично компанията на Туитър може да генерира средно 25-35 милиона посещения.
Yahoo!
Yahoo е интернет компания със седалище във град Сънивейл, Калифорния, САЩ. Интернет портала предлага различни услуги като търсачка и електронна поща. Основите на тази компания са сложени през януари 1994 година от двамата студенти Джери Янг и Дейвид Фило, които по това време учели в Станфордския университет. Компанията е озаконена на втори март 1995 година.
-Търсачката на „Yahoo!“ е втората по големина търсачка в интернет. Тя същото така предлага търсене на изображения, видео, новини и продукти за пазаруване.
-През май 2007 “Yahoo!” заявяват, че предоставят неограничено място за съхранение на и-мейлите на всеки потребител, използващ услугата им.
-През 2008 г. „Yahoo!“ отказва оферта на „Майкрософт“ която предлага да откупи гиганта за 44 милиарда щатски долара.
-“Yahoo!” отчита средно по около 25-30 милиона посещения на седмица.
MySpace
Това е многоезичен сайт, който се финансира чрез различни реклами и така предоставя възможността на своите потребители да създават безплатно профили със снимки, видеа, блогове и други. MySpace е една от най-разпространените и широкозастъпени социални мрежи в Интернет. В САЩ MySpace е по-известен като социалната мрежа за частна употреба в сравнение с Facebook, който се използва предимно в професионална.
–Първоначално уебсайта е бил използван за безплатно съхранение на данни и файлове.
-През 2005 година предприятието е купено за 580 милиона долара от Рупърт Мърдок.
–През 2007 година в МайСпейс има над 180 милиона регистрирани потребители, а през 2009 година те вече наброяват повеч от 260 милиона.
–От 2009 година насам се вижда огромен спад в регистрираните потребители, въпреки че от компанията правят подобрения.
-МайСпейс регистрира около 13-16 милиона посещения на седмица.
Това е онлайн социална мрежа за търсене и установяване на делови контакти. Сайтът има версии на девет езика. Създаден е през декември 2002 година от Рид Хофман и е пуснат през май 2013 година.
-През 2016 година от Майкрософт обявяват, че ще придобият “LinkedIn” за сумата от 26,4 милиарда долара.
-Придобиването на “LinkedIn” приключва на осми декември 2016 година.
-В мрежата са регистрирани 150 милиона потребители, които представляват около 150 отрасли на бизнеса от 200 страни, като около половината потребители са от САЩ, а 25 милиона от Европа.
-“LinkedIn” регистрира по около 10–17 милиона посещения на седмица.