Акумулаторите за коли: Важен детайл при покупка на нова кола
Инвестицията в нов автомобил по време на зимния сезон е добро решение, стига да сте подготвени за всеки детайл около параметрите на сделката и обстоятелствата след нея. Ако той не излиза директно от магазина, ви очаква малко допълнителна работа по обслужването му.
Прехвърляне, регистрация, данък, застраховка, смяна на масла, доливане на течности, нови зимни гуми и накрая може да се окаже, че в първата по-студена сутрин колата не пали. Очевидно е наложителна покупката на подходящ модел сред многообразието от акумулатори за коли.
Всъщност проблемът не е сериозен и колкото и да е неприятна изненадата, лесно ще го разрешите. Други потенциално рискови ремонти може да са свързани със стартер или динамо. Те вече ще ви принудят да предвидите по-големи разходи за подмяната им.
Специалистите съветват да не правите компромис с качеството на батерията, не само заради студените дни, които предстоят.
Всяка индикация на таблото може да ви причини излишен стрес, тъй като така или иначе компютрите на модерните возила редовно ни подсказват за необходимостта от външна намеса.
Редно е да имате предвид, че по-евтиният акумулатор, когато не сте съобразили буквите в спецификациите на стария, няма да ви спести нищо. Те не са посочени напразно.
Много от новите автомобили разполагат със старт-стоп система. Екстрата изисква не друг, а тягов акумулатор. Обикновеният веднага бива разпознат като неподходящ и дори да успеете да стартирате двигателя, макар и при изключена старт-стоп система, индикациите по таблото ще се набиват непрекъснато в очите ви.
Повече екстри – повече пари
Да речем, че се налага да похарчим повече пари за модерна машина, но с това темата не приключва. Всяка подмяна на консумативи изисква допълнителни средства. Това обаче не трябва да се явява спънка пред удобството да разполагаме с нова кола.
Някои модели автомобили (за пример – Фолксваген) успяват да ни предложат алтернатива. Модерните новости идват при нас, за да се възползваме максимално от удобство при шофиране и красива визия, но същевременно успяват да ни предложат доста евтина поддръжка. Тук въобще не можем и да говорим за чистачка от 300 лева, само защото производителите на Хонда са решили да ни вгорчат живота, като не предлагат алтернатива за смяна на чистачката без рамото.
При всеизвестната немска машина това е изключено. И без да правим реклама на въпросния автомобил, предварително проучване за това коя кола какви слаби места има, може да ни спести доста крупни суми пари. Но при всеки от случаите ще ви се наложи да сменяте акумулатор. Дори да се снабдите с чисто нов автомобил.
Обърнете специално внимание на размерите, позицията на клемите и изискванията на производителя.